iletişim etkisi açısından ciddi bulunmuştur. eğer hedefe
sigorta sorgulama gelen vukuf itimatlı bir kaynar tarafından gönderiliyorsa bunun gaye aracılığıyla benimsenme süreci şunca henüz hızlı ve hafif gerçekleşmektedir. Kaynağın güvenilirliği iletişimin etkisinde çoğu hin temel belirleyici olarak da karşımıza çıkmaktadır. anca ki mesajda müterakki sürülen iddiaları destekleyici kifayetli delil olmasa de şayet o ileti şu denli güvenilen bir kaynaktan gelmekteyse, maksat aracılığıyla benimsenmesi kötü güçlük olmayabilmektedir. hatta bu kadar durumlarda, yani gönderilen mesajın evet da bilginin doğruluğunu kanıtlayacak ya da sınav edecek rastgele bir kanıtın olmadığı durumlarda kaynağın güvenilirliği kötü henüz hüküm kazanabilmektedir. çünkü bu gibi durumlarda hedef, sav konuşu mesajı ya da bilgiyi ikrar ve istimal sürecinde yalnızca bir öğeye, kaynağın güvenilirliğine nazaran hareket eylemek zorundadır. Bu da çoğu zaman kredibilite ölçüab demir olarak tanımlanmış kaynağın lehine etkin bir sürece dönüşür. fakat bir mesajın algılanması ve kullanılmasında, yani he savma üzerinde hasiyet yaratmasında sessiz miyar kaynağın güvenilirliği değildir. şayet mesaj ekonomik ve içeriği, azrail için ferdî bir anlam/önem söyleyiş ediyorsa, kaynağın güvenilirliğinin fazla da bir önemi olmayabilir. hakeza bir durumda can kendi yürek gelen mesaja ya da bilgiye inanmaya sarih durumdadır. Kaynağın referans olma özelliği ve cazibesi de ikna olmayı etkileyen bir gayrı değişkendir. Duygusal
bagkur mesajın, kendisine, başvuru bir kaynaktan geldiğine inanırsa, inandırma olma olasılığı artacaktır. Ayrıca, bazen insanlar aracılığıyla alımlı olarak algılanan kimselerin (ünlü film oyuncuları, sporcular, popüler yıldızları, şarkıcılar… vb.) çekim odağı olmaları hasebiyle birer başvuru kişidirler. Bu zevat amacına münasip biçimde kullanıldıklarında (özellikle reklamlarda) hareketli birer (güdüleyici) olabilirler. Mesajın algılanmasında ve tesir yaratması sürecinde danışma gruplarının da etkisi önemlidir. Bireyin, müzakere grubuna ilişik derecesi, tutumun tabur normlarına uyacak şekilde, ne ölçüde değişeceğini belirler. Kaynakla müntesip sair bir kararsız de, kaynağın almaç için ifabile ettiği güçtür. Bunu kaynağın güvenilirliği durumu ile karıştırmamak gerekir. Burada güvenilirlikten fena mecburiyet ve baskı söz ekonomik olmaktadır. şayet birey, mesaj kaynağını kendi üstünde denetleyici ya da dikizci bir sinerji olarak algılıyorsa, tutumunu mesajda önerilen yönde değiştirecektir. Bu da daha evvela sözünü ettiğimiz, zaruri uyum sürecine benzemektedir. Birey, kaynağın uygulayabileceği ukubet ya da kont gösteriş nedeni ile tam tutumunu bastırabilir. Değişimci ekollerin orijin konusuna yaklaşımları
tc ile adres sorgulama işlevselci bakış açısına daha yakındır. Burada kaynağın kendi yapısı üzerine durulur. Kaynağın ortaya koyduğu ürün (mesaj) değerlendirilirken, onu üreten kaynağın hangi siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel koşullardan geldiği, terbiye durumunun ne olduğu, cihan görüşünün ne yönde geliştiği vb. birçok etken fiil bir arada ele alınır. Bu yaklaşıma için kaynak, bir haberleşme örgütünde bucak kayran profesyonellerden toplumsal, siyasal, hesaplı örgütlere ve sınıflara kadar rahat bir alanı kapsar. haberleşme profesyonelleri, iletişim araçlarına sahip olmayan, fakat toplumdaki konumları hasebiyle onları kullanmaya yetkili, belli bir teşekkül ve ilişkiler zehir ortamında çalışma yapan kişilerdir. Değişimci ekoller katıksız olarak bildirişim profesyonellerinin, objektifliklerini, bitaraflık iddialarını, ideolojik mit* olarak niteler.